سرکٹے سات بھائیوں کی ۵۰ ۵۰ گز لمبی قبریں پاکستان کے کس شہر میں ؟

ﺧﯿﺒﺮ ﭘﺨﺘﻮﻧﺨﻮﺍﮦ ﺍﻭﺭ ﭘﻨﺠﺎﺏ ﮐﮯ ﺳﻨﮕﮭﻢ ﭘﺮ ﺁﺑﺎﺩ ﺿﻠﻊ ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﻗﺪﯾﻢ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﮨﮯ ۔ ﺍﻥ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﮐﺴﯽ ﺧﺎﺹ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﯾﺎ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﺗﮏ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﭘﮩﺎﮌﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮩﺬﯾﺒﯿﮟ ﺩﻓﻦ ﮨﯿﮟ ۔۔ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﻐﺮﺍﻓﯿﺎﺋﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﯾﮧ ﻭﺍﺩﯼِ ﺳﻨﺪﮪ ﮐﺎ ﺣﺼﮧ ﮨﮯ ۔ ﮨﻨﺪﻭ ﻣﺖ ، ﮔﻨﺪﮬﺎﺭﺍ ، ﺑﺪﮪ ﻣﺖ ، ﺳﻤﯿﺖ ﻗﺪﯾﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺩﻭﺍﺭ ﮐﮯ ﺁﺛﺎﺭ ﯾﮩﺎﮞ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ۔ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﯽ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﺐ ﺁﯾﺎ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﯾﻘﯿﻦ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ۔ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺧﻄﮯ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ۔ ﮔﺮﯾﺴﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﮩﺮﮦ ﺁﻓﺎﻕ ﮐﺘﺎﺏ ﻟﻨﮕﻮﺍﺋﯿﺴﭩﮏ ﺳﺮﻭﮮ ﺁﻑ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ‏( Linguistic Survey of Pakistan ‏) ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺩﯼ ﺳﻨﺪﮪ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺩﻭﺣﺼﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﯾﮏ ﺳﻨﺪﮬﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻟﮩﻨﺪﯼ ﯾﺎﻣﻐﺮﺑﯽ ‏( ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻮﺭﺝ ﮐﮯ ﺍُﺗﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻋﻼﻗﮧ ﯾﺎ ﺳﻤﺖ ‏) ﺍُﺱ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ‏( ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﺳﻤﯿﺖ ‏) ﺑﻮﻟﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻧﮯ ﮨﻨﺪﻭﺅﮞ ﮐﯽ ﻣﻘﺪﺱ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﺭﺍﻣﺎﺋﻦ ﺍﻭﺭ ﻣﮩﺎ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﮐﮯ ﺩﻭ ﮐﺮﺩﺍﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﺟﻨﻢ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﺭﺍﻣﺎﺋﻦ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎ ﺗﺎ ﮨﮯ  (جاری ﮨﮯ )ہ

ﮐﮧ ﯾﮧ ﻣﮩﺎ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻗﺪﯾﻢ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﮨﮯ ۔ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻨﺪﻭ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﻣﻘﺪﺱ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺗﻌﯿﻦ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﮯ ۔ﺍﻥ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﺁﻣﺪ ﮐﺎ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻗﺮﻭﻥِ ﺍﻭﻟﯽ ﺳﮯ ﮨﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮ ﭼُﮑﺎ ﺗﮭﺎ ۔ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺟﻮ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﯾﮧ ﺩﯼ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﻗﺪﯾﻢ ﺩﻭﺭ ﮐﯽ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ۔ﺿﻠﻊ ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﮐﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻋﯿﺴﯽٰ ﺧﯿﻞ ﮐﮯ ﭘﺮﺍﻧﮯ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﺩﻭﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﻟﭽﺴﭗ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺳﮯ ﺁﮔﺎﮨﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﺸﺎﮨﺪﮮ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻊ ﻣﻼ ﮨﮯ ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺘﻤﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺏ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ، ﺣﺎﻻﺕ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﮐﻮ ﻗﺎﺭﺋﯿﻦ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﺎ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺧﯿﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺷﺎﯾﺪ ﯾﮧ ﺳﺐ ﮐﭽﮫ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﻣﺰﯾﺪ ﮐﮭﻮﺝ ﺍﻭﺭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻣﮩﻤﯿﺰ ﮐﺎ ﮐﺎﻡ ﺩﮮ ﺳﮑﮯ ۔ (جاری ﮨﮯ )ہ


ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﮐﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻋﯿﺴﯽٰ ﺧﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﭩﮭﺎ ﺧﭩﮏ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﻠﻨﺪ ﻭﺑﺎﻻ ﭘﮩﺎﮌ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﻮ ﻣﯿﮟ ﭘﭽﺎﺱ ﭘﭽﺎﺱ ﮔﺰ ﻟﻤﺒﯽ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻥ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﯿﮟ ۔ ﺗﺎﮨﻢ ﻣﻘﺎﻣﯽ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﺻﺪﯾﻮﮞ ﭘﺮﺍﻧﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺮ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﮨﯿﮟ ۔۔۔۔ﺍﻥ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﺗﮏ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﭘﺮ ’’ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‘‘ ﮐﺎ ﺑﻮﺭﮈ ﺑﮭﯽ ﻟﮕﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ۔۔۔ ۔۔۔ ﺍﻥ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻟﻤﺒﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﻭﺍﯾﺘﯿﮟ ﭘﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺎﺿﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﮯ ﻟﻮﮒ ﺑﺮﮔﺬﯾﺪﮦ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﻟﻤﺒﯽ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ۔ ﭘﮩﻠﮯ ﯾﮧ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﮐﭽﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺍﺏ ﭘﺨﺘﮧ ﮐﺮ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﮐﭽﮫ ﯾﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﺳُﻨﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻟﻤﺒﺎﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺑﺨﻮﺩ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﭼﻼ ﮔﯿﺎ ﺟﺐ ﺍﻥ ﮐﻮ ﭘﺨﺘﮧ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﺧﻮﺩ ﺑﺨﻮﺩ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻟﻤﺒﺎﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮨﻮﻧﺎ ﺑﻨﺪ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ۔
ﺍﻥ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻟﻤﺒﯽ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺗﯿﻦ ﮨﮯ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺩﻭ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﮐﯽ ﻟﻤﺒﺎﺋﯽ ﭘﭽﺎﺱ ﭘﭽﺎﺱ ﮔﺰ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﻗﺒﺮ 25 ﮔﺰ ﻟﻤﺒﯽ ﮨﮯ ﯾﮧ ﭼﮭﻮﭨﯽ ﻗﺒﺮ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ۔۔۔۔۔ ﺩﻭﺭ ﺩﺭﺍﺯ ﺳﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﮍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﯾﮩﺎﮞ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ ۔ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭼﮍﮬﺎﻭﮮ ﭼﮍﮨﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺘﯿﮟ ﻣﺎﻧﮕﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﺯﺍﺋﺮﯾﻦ ﮐﯽ ﺭﮨﺎﺋﺶ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﮐﻤﺮﮮ ﺑﮭﯽ ﺑﻨﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﯿﻨﮯ ﮐﺎ ﺷﻔﺎﻑ ﭘﺎﻧﯽ ﺍﮐﺴﯿﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺗﺮﻗﯽ ﯾﺎﻓﺘﮧ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺩﺳﺘﯿﺎﺏ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﺎﺭﺵ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﯽ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﭼﻮﺭﺱ ﺣﻮﺽ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺑﺎﺭﺷﯿﮟ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﭨﯿﻨﮑﺮ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﻻﮐﺮ ﺍﺱ ﺣﻮﺽ ﻣﯿﮟ ﺟﻤﻊ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ۔ (جاری ﮨﮯ )ہ

ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺗﺤﻘﯿﻘﯽ ﮐﺎﻡ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﯽ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﮯ ۔ ﺗﺎﮨﻢ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﺳﮯ ﭘﺘﺎ ﭼﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﮯ ﮨﻤﺮﺍﮦ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ ﺗﮭﮯﺳﻠﻄﺎﻥ ﺧﯿﻞ ﮐﮯ ﮔﺮﺩ ﻭﻧﻮﺍﺡ ﮐﺎ ﯾﮧ ﭘﮩﺎﮌﯼ ﻋﻼﻗﮧ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺣﻮﺍﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﮭﺮﺍ ﭘﮍﺍﮨﮯ ﺍﺱ ﺧﻄﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﺮﮨﻨﮕﻮﮞ ، ﻧﯿﺎﺯﯾﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﻭﺗﻮﮞ ﮐﯽ ﻟﮍﺍﺋﯿﺎﮞ ﺑﮭﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﺎﺣﺼﮧ ﮨﯿﮟ ۔ ﯾﮧ ﻭﮨﯽ ﺧﻄﮧ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﺩﻋﻮﯼٰ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ’’ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﺪﮪ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﻓﺘﺢ ﮨﻮﺍ ‘‘ ۔ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﺳﻠﯿﻢ ﺍﺣﺴﻦ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﭘﺮ ﺧﺎﺻﺎ ﮐﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﯽ ﺁﻣﺪ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﺳﯽ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﭘﺲ ﻣﻨﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺁﻓﺎﻕ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﻮ ’’ ﺑﺎﺏ ﺍﻻﺳﻼ ﻡ ‘‘ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔۔۔ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﻣﻠﮏ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺳﻠﻢ ﮔﮭﻨﺠﯿﺮﮦ ‏( ﻣﺮﺣﻮﻡ ‏) ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﺎ ﻋﻼﻗﮧ ﺳﻨﺪﮪ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﭘﮩﻠﮯ ﻓﺘﺢ ﮨﻮ ﮐﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮﭼُﮑﺎ ﺗﮭﺎ ۔ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﺘﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﺠﺎﺝ ﺑﻦ ﯾﻮﺳﻒ ﻧﮯ ﺭﺍﺟﮧ ﺩﺍﮨﺮ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻗﺎﺳﻢ ﮐﻮ ﯾﻠﻐﺎﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺑﮭﯿﺠﻨﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﻧﺎﺋﺐ ﮔﻮﺭﻧﺮ ﻋﻼﻓﯽ ﮐﻮ ﺳﻨﺪﮪ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﺗﮭﺎ ۔ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﻮ ﮨﻨﺪ ﮐﺎ ﺑﺎﺏ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﺳﮑﺘﮯ ﮐﮧ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﺟﻐﺮﺍﻓﯿﺎﺋﯽ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺑﺎﻗﯽ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﮯ ﺍﻟﮓ ﺗﮭﻠﮓ ﺗﮭﺎ ۔ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﯽ ﺳﺎﺳﺎﻥ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﮐﺎ ﺟﺰﻭ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮨﻨﺪ ﺳﮯ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻭﺭ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﺭﺍﺑﻄﮧ ﺑﺮﺍﺋﮯ ﻧﺎﻡ ﺗﮭﺎ ﻧﯿﺰ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﻧﮯ ﺑﺎﻗﯽ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻋﺴﮑﺮﯼ ﯾﺎ ﻓﮑﺮﯼ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻗﺎﺑﻞِ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ۔۔ﺳﻨﺪﮪ 712-711 ﻋﯿﺴﻮﯾﮟ ‏( 90-90 ﮨﺠﺮﯼ ‏) ﻣﯿﮟ ﻓﺘﺢ ﮨﻮ ﮐﺮ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﮐﺎ ﺣﺼﮧ ﺑﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺻﺪﯾﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﮐﺎ ﺣﺼﮧ ﺭﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﺳﮯ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺣﺼﻮﮞ ﮐﻮ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻧﮯ ﻓﻮﺟﯽ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﺎﻣﺮﺍﻧﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﻈﺮﯾﺎﺗﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﮩﺬﯾﺒﯽ ﻓﺘﺢ ﮐﮯ ﺩﺭ ﻭﺍ ﮐﯿﺌﮯ ۔ ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﺳﻨﺪﮪ ﮐﻮ ﺑﺎﺏ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ۔ ﯾﮧ ﻻﻓﺎﻧﯽ ﺍﻋﺰﺍﺯ ﺧﻄﮧ ﻣﮩﺮﺍﻥ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮭﯽ ﭼﮭﯿﻨﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ۔ (جاری ﮨﮯ )ہ


ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﻨﺪﮪ ﺍﻭﺭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﺎ ﭘﺎﮎ ﻭﮨﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﺑﻨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﮐﺎ ﻋﻼﻗﮧ ﮨﮯ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﺳﻨﺪﮪ ﺍﻭﺭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻓﺘﺢ ﺳﮯ ﺑﮩﺖ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻗﺒﻀﮧ ﻣﯿﮟ ﺁﯾﺎ ۔ ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺳﻠﻢ ﻣﻠﮏ ﮔﮭﻨﺠﯿﺮﮦ ‏( ﺟﻮ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺍﺗﮭﺎﺭﭨﯽ ﺳﻤﺠﮭﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‏) ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ’’ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﺩﯾﺮ ﺗﮏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﮐﮯ ﻣﺎﺗﺤﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ ۔ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺯﺍﺑﻠﺴﺘﺎﻥ ‏( ﮐﺎﺑﻞ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻠﺤﻖ ﻋﻼﻗﻮﮞ ‏) ﻣﯿﮟ ﺑﻐﺎﻭﺕ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﻧﮑﻞ ﮔﯿﺎ ۔ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺎ ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﯽ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﺳﮯ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﺰﯾﺪ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﮐﺎ ﺑﺎﺏ ﻭﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺍ ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﮐﺎ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻓﺘﻮﺣﺎﺕ ﮐﮯ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮨﯽ ﻓﺘﺢ ﮨﻮﺟﺎﻧﺎ ﮐﺌﯽ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﮯ ﺍﮨﻢ ﺗﮭﺎ ﺧﺎﺹ ﮐﺮ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﮐﮧﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﯾﮧ ﮨﻨﺪ ﺍﺻﻞ ‏( India Proper ‏) ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﮭﺎ ۔ ﯾﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﺍﺑﺘﺪﺍﺋﯽ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻓﺘﻮﺣﺎﺕ ﯾﻌﻨﯽ 44 ﮨﺠﺮﯼ ، ﯾﺎ 666-665 ﻋﯿﺴﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻓﺘﺢ ﮨﻮﺍ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﮐﺌﯽ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﮐﺖ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﭘﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺣﻤﻠﮯ ﮐﺎ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺑﻼﺫﺭﯼ ﻧﮯ ﻓﺘﻮﺡ ﺍﻟﺒﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﯾﻮﮞ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ 44 ﮨﺠﺮﯼ ﺑﻤﻄﺎﺑﻖ 66-665 ﻋﯿﺴﻮﯾﮟ ﻣﯿﮟ ﻣﮩﻠﺐ ﺑﻦ ﺻﻔﺮﮦ ﻧﮯ ﺑﺘﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﻻﮬﻮﺍﺯ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﺮﮐﮯ ﮐﻔﺎﺭ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﻨﮓ ﮐﯽ ۔ ﻃﺒﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻦ ﺍﻻﺛﺮ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﮐﭽﮫ ﻣﺰﯾﺪ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺩﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﮐﮯ ﺟﻨﺮﻝ ﺁﻓﯿﺴﺮ ﮐﻤﺎﻧﮉﭦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﺎﻥ ﺍﺑﻦِ ﺳﻤﺮﮦ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﮩﻠﺐ ﺍﺑﻦ، ﺍﺑﯽ ﺻﻔﺮﮦ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺯﯾﺮ ﮐﻤﺎﻥ ﺁﻓﯿﺴﺮ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﮐﺎﺑﻞ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﭘﯿﺶ ﻗﺪﻣﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺻﻠﯿﺒﯽ ﻟﺸﮑﺮ ﻧﮯ ﺑﺘﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﻻﮬﻮﺍﺯ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﯿﺎ ۔۔۔
ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ ﺳﻨﺪﮪ ﮐﮯ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﭘﮩﺎﮌ ﭘﺮ ﭼﺸﻤﮧ ﺑﯿﺮﺍﺝ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﻭﺍﻗﻊ ﻗﻠﻌﮧ ﮐﺎﻓﺮ ﮐﻮﭦ ﮐﻮ ﮐﻨﮕﮭﻢ ﻧﮯ ﺁﺭﮐﯿﺎﻟﻮﺟﯿﮑﻞ ﺳﺮﻭﮮ ﮐﯽ ﺟﻠﺪ XIV ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺳﮯ ‏( Kafir kot of Till Raja ‏) ﮐﮩﺎ ۔ ﺍﺱ ﻗﻠﻌﮯ ﭘﺮ ﻋﺮ ﺏ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﻧﺸﺎﻧﺎﺕ ﭼﻨﺪ ﻗﺒﻮﺭ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺑﮯ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺳﯽ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺧﯿﺎﻝ ﮐﻮ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﮩﻠﺐ ﻧﮯ ﺑﻨﻮﮞ ﮐﺎ ﻋﻼﻗﮧ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺱ ﻗﻠﻌﮯ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺳﮯ ﻓﺘﺢ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﮔﺎ ۔ ﺍﺱ ﻗﻠﻌﮯ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﻗﻠﻌﮯ ﮐﮯ ﺑﮭﺎﺭﯼ ﺑﮭﺮﮐﻢ ﭘﺘﮭﺮﻭﮞ ﺳﮯ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﯾﮏ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﭼﻮﮌﺍﺋﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ۔ ﻗﺒﻠﮧ ﮐﯽ ﺳﻤﺖ ﻣﺼﻠﯽٰ ﺑﻨﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ۔ ﺍﺱ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﯽ ﺍُﻭﻧﭽﺎﺋﯽ ﻗﻠﻌﮯ ﮐﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺳﮯ ﺗﯿﻦ ﺳﮯ ﭼﺎﺭ ﻓﭧ ﺍُﻭﻧﭽﯽ ﮨﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻗﻠﻌﮯ ﮐﮯ ﺍُﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺋﮯ ﭘﺘﮭﺮﻭﮞ ﺳﮯ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩﮔﯽ ﺍﺱ ﺧﯿﺎﻝ ﮐﻮ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﮭﮯ ۔ ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﺍﺳﻠﻢ ﻣﻠﮏ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ’’ ﯾﮩﺎﮞ ﻋﺮﺏ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﮨﯽ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻣﮩﻠﺐ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﮯ ﮨﯽ ﻣﺠﺎﮨﺪﯾﻦ ﺗﮭﮯ ۔ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻣﮩﻠﺐ ﮐﺎ ﺣﻤﻠﮧ 44 ﮨﺠﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ ۔ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺳﯿﻨﮑﮍﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺑﻘﯿﺪِ ﺣﯿﺎﺕ ﺗﮭﮯ ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﺑﻌﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺻﺤﺎﺑﯿﺎﻥِ ﺭﺳﻮﻝ ﷺ ﻣﺤﻮ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻣﯿﺎﻧﻮﺍﻟﯽ ﮐﯽ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﮐﻮ ﯾﮧ ﻓﺨﺮ ﻭ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍُﺱ ﻧﮯ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺻﺤﺎﺑﯿﺎﻥِ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯽ ﻗﺪﻡ ﺑﻮﺳﯽ ﮐﺎ ﺷﺮﻑ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ ۔ ﺍﻭﺭ ﻟﺸﮑﺮِ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﻮ ﺧﻮﺵ ﺁﻣﺪﯾﺪ ﮐﮩﺎ ۔۔ﻗﻠﻌﮧ ﮐﺎﻓﺮ ﮐﻮﭦ ﮐﯽ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺿﻠﻊ ﮈﯾﺮﮦ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺧﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮐﮍﯼ ﺧﯿﺴﻮﺭ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﮭﯽ ﺍﺻﺤﺎﺏِ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﮨﯿﮟ ۔ﺍﺳﯽ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﻼﮔﺮ ﭘﮩﺎﮌ ﮐﯽ ﮈﮬﻠﻮﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﯾﺎﺋﮯ ﺳﻨﺪﮪ ﮐﮯ ﮐﻨﺎﺭﮮ ﺁﺑﺎﺩ ﺳﯿﻨﮑﮍﻭﮞ ﺳﺎﻝ ﭘﺮﺍﻧﮯ ﺷﮩﺮ ﮐﺎﻻﺑﺎﻍ ﮐﮯ ﭘﺮﺍﻧﮯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮐﮯ ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﭘﺮﺍﻧﯽ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ۔ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﻗﺒﺮﯾﮟ ﻣﺴﺘﻮﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﭘﺮ ﻟﮑﮍﯼ ﮐﯽ ﺟﺎﻟﯿﻮﮞ ﮐﺎ ﭘﺮﺩﮦ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﺍﯾﮏ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﻗﺒﺮ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ۔ ﻣﻘﺎﻣﯽ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﭘﺮ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻗﺪﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺷﮩﺮ ﮐﮯ ﮐﺌﯽ ﻟﻮﮒ ﺑﯿﮏ ﻭﻗﺖ ﮐﺌﯽ ﺩﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﺭﮨﮯ ۔ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ’’ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺩﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﯾﺎ ﮐﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻣﯿﺘﯿﮟ ﺗﯿﺮﺗﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﮞ ﮔﯽ ﺍﻥ ﻣﯿﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺗﺪﻓﯿﻦ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺑﮍﯼ ﻣﯿﺘﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺍﺻﺤﺎﺏِ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺧﻮﺍﺏ ﻧﻈﺮ ﺁﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺩﺭﯾﺎ ﮐﯽ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ ﺧﻮﺍﺏ ﮐﮯ ﻋﯿﻦ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﭼﻨﺪ ﺩﻧﻮﮞ ﺑﻌﺪ ﮐﻔﻦ ﻣﯿﮟ ﻟﭙﭩﯽ ﻧﻌﺸﯿﮟ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﺗﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺷﮩﺮ ﮐﯽ ﺣﺪﻭﺩ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺋﯿﮟ ﺟﻨﮩﯿﮟ ﻣﻘﺎﻣﯽ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﺩﺭﯾﺎ ﺳﮯ ﻧﮑﺎﻝ ﮐﺮ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺗﮑﺮﯾﻢ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺩﻓﻦ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ۔ ﺷﮩﺮ ﮐﯽ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﮯ ﻭﺳﻂ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻗﺒﯿﺮﯾﮟ ﻣﺮﺟﻊ ﺧﻼﺋﻖ ﺑﻨﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﻣﻘﺎﻣﯽ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺏ ﺍﺱ ﻣﺰﺍﺭ ﮐﮯ ﺍﺣﺎﻃﮯ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻧﻮ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﺳﮯ ﭘﺨﺘﮧ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﯾﮯ ۔ (جاری ﮨﮯ )ہ

ﺿﻠﻊ ﺑﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﺟﮩﺎﮞ ﺍﻭﻟﯿﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﮐﺜﺮﺕ ﮨﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﮈﮬﮏ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺳﯽٰ ﺧﯿﻞ ﮐﯽ ﭘﮩﺎﮌﯼ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﺳﮯ ﺗﺮﺍﺷﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﭘﺘﮭﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﻗﺒﺮﯾﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ۔ ﯾﮧ ﺳﻄﺢ ﺯﻣﯿﻦ ﺳﮯ ﺍﻭﻧﭽﺎﺋﯽ ﭘﺮ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻟﻤﺒﮯ ﭼﻮﮌﮮ ﻣﺮﺑﻊ ﭼﺒﻮﺗﺮﮮ ﭘﺮ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﯾﮏ ﺑﮍﮮ ﭘﺘﮭﺮ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺩﯾﺎ ‏( ﭼﺮﺍﻍ ‏) ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﻧﻔﺎﺳﺖ ﺳﮯ ﺑﻨﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ ۔ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺌﯽ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﭘﺮ ﺟﮭﻨٖﮉﮮ ﻟﮕﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥِِ ﻣﺰﺍﺭ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺧﺎﺻﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﭘﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺻﺪﺍﺭﺗﯽ ﺍﯾﻮﺍﺭﮈ ﯾﺎﻓﺘﮧ ﺳﮑﺎﻟﺮ ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﺳﻠﯿﻢ ﺍﺣﺴﻦ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﻥ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﺗﮭﮯ ﺟﻦ ﮐﮯ ﺳﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﻧﮯ ﮐﺎﭦ ﻟﯿﺌﮯ ﻣﮕﺮ ﭘﮭﺮ ﺑﮭﯽ ﻭﮦ ﺳﺮ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﭼﻠﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﺗﮭﮯ ۔ ﺍﺱ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺭﺍﺟﮧ ﺭﺳﺎﻟﻮ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﮐﻼ ﺭﺍﻧﯽ ﮐﺎ ﻗﺼﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﮯ ۔ﻭﺍﺩﯼ ﺳﻨﺪﮪ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﻋﮩﺪ ﮐﮯ ﺯﯾﺮ ﻧﮕﯿﮟ ﺭﮨﺎ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ، ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ، ﻣﻮﺭﯾﺎ، ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﺑﺎﺧﺘﺮﯼ ، ﺳﺎﮐﺎ ، ﭘﺎﺭﺗﮭﯿﻦ ، ﮐﺸﺎﻥ ﻡ ﮔﭙﺘﺎ ، ﮨﻨﺪﻭ، ﺍﻭﺭ ﺑﺪﮪ ﻗﺎﺑﻞِ ﺫﮐﺮ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻥ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﮩﺬﯾﺒﯽ ﮐﮭﻮﺝ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺗﻮﺟﮧ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻧﮩﯽ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺟﺲ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻗﺪﻡ ﻗﺪﻡ ﭘﺮ ﺗﺸﻨﮕﯽ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮨﻮ ﺗﯽ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﺴﯽ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ۔

کیٹاگری میں : Viral

اپنا تبصرہ بھیجیں